Google Search Console i Google Analytics są niezbędnymi narzędziami dla właścicieli witryn i marketerów, ale służą nieco innym celom. Istnieją jednak pewne wspólne cechy i pokrywają się w swoich funkcjach.

Dane o ruchu w witrynie wg Google Analitycs i Google Search Console

Oba narzędzia dostarczają danych związanych z ruchem w witrynie, ale podchodzą do tego z różnych punktów analitycznych. Google używa standardowych definicji niektórych terminów (takich jak “lokalizacja”) w Google Analytics i Google Search Console. “Kliknięcia” i “sesje” nie są tożsame, dlatego stanowią kluczowy punkt różnicy między dwiema platformami. Google Analytics koncentruje się na zachowaniach użytkowników i wskaźnikach zaangażowania, takich jak odsłony, sesje, współczynniki odrzuceń i śledzenie konwersji. Z drugiej strony Google Search Console oferuje wgląd w ruch związany z wyszukiwaniem, w tym kliknięcia, wyświetlenia, współczynniki klikalności i średnią pozycję wyszukiwania.

Google Search Console definiuje “kliknięcie” jako każde wyświetlenie strony, bez względu na to, ile razy użytkownik kliknie link w ramach tej samej sesji przeglądania. Alternatywnie, Google Analytics zlicza tylko jedno kliknięcie (lub, jak omówiliśmy w 1. Dane/Pomiary, “unikalną odsłonę”) na sesję.

Kolejna różnica jest w sesji. Google Search Console definiuje sesję jako wszystko, co ktoś robi w ramach jednego kliknięcia z wyszukiwarki. Google Analytics definiuje sesję jako wszystko, co ktoś robi w ciągu 30 minut od odwiedzenia witryny.

Wydajność adresów URL

    Oba narzędzia pozwalają analizować wydajność określonych adresów URL w witrynie. W Google Analytics można przeglądać dane dla poszczególnych stron lub sekcji witryny. W Google Search Console można sprawdzić adresy URL, aby zobaczyć stan indeksowania i problemy.