Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych narzędzi do analityki stron internetowych, łatwo się zgubić. Niestety z Google Analytics nie sprawdzimy wszystkiego, ponieważ nie jest ono od wszystkiego.
Wybraliśmy najlepsze oprogramowanie, narzędzia i platformy do analityki internetowej, aby ułatwić Tobie wybór i rozpoczęcie rozwoju firmy dzięki decyzjom opartym na danych.
Czym są narzędzia do analityki internetowej?
Narzędzia analityki internetowej to oprogramowanie zaprojektowane do śledzenia, mierzenia i raportowania aktywności w witrynie, w tym ruchu w witrynie, źródła odwiedzin i kliknięć użytkowników.
Korzystanie z narzędzi do analityki internetowej pomaga zrozumieć, co dzieje się w witrynie i uzyskać wgląd w to, co działa (a co nie). Z kolei można wykorzystać te informacje do optymalizacji doświadczenia użytkownika i zwiększenia zaangażowania i konwersji.
Jakie są rodzaje narzędzi do analityki internetowej?
Istnieją dwa główne rodzaje narzędzi do analityki internetowej w zależności od sposobu gromadzenia danych:
On-site/hosted: fragment kodu zainstalowany na Twojej stronie wygeneruje unikalne dla Ciebie dane analityczne (np. Google Analytics lub Clicky).
Third-party/off-site: spostrzeżenia zebrane ze źródeł zewnętrznych (takich jak wyszukiwarki i paski narzędzi) generują dane analityczne dotyczące wielu witryn. Idealne do analizy konkurencji (np. SimilarWeb).
W ramach tych grup oprogramowanie do analityki internetowej dzieli się na pięć kategorii:
Tradycyjne narzędzia analityczne: ilościowe dane o ruchu w witrynie, takie jak współczynnik odrzuceń i liczba odsłon (np. Google Analytics).
Narzędzia do analizy zachowań: indywidualne lub zagregowane dane jakościowe dotyczące zachowania użytkowników na stronie internetowej (np. Hotjar).
Narzędzia do analizy podróży klienta: dane dotyczące punktów kontaktu z klientem w wielu kanałach (np. Woopra)
Narzędzia do analizy treści: analizy redakcyjne do pomiaru wydajności treści witryny (np. Chartbeat)
Narzędzia do analizy SEO: dane dotyczące wydajności słów kluczowych, linków zwrotnych, ruchu w wyszukiwarce i konkurencji (np. SEMrush).
Podczas gdy niektóre narzędzia pokrywają się z kilkoma kategoriami, wymieniliśmy najlepsze narzędzia dla każdej z nich, a także ich najbliższe alternatywy.
Kiedy pojawia się temat analityki, ludzie mogą od razu pomyśleć o liderze branży, Google Analytics; ale to tylko wierzchołek ogromnej góry lodowej analityki internetowej.
12 najlepszych narzędzi do analityki internetowej używanych przez profesjonalistów
- Google Analytics
- SimilarWeb
- Ahrefs
- Mixpanel
- Kissmetrics
- Adobe Analytics
- Matomo (formerly Piwik)
- Open Web Analytics
- Woopra
- Hotjar
- HubSpot
- Chartbeat
W kolejnych wpisach przedstawimy je wszystkie oraz przyjrzymy się plusom i minusom poszczególnych narzędzi.