12 narzędzi do analizy ruchu używane przez profesjonalistów

Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych narzędzi do analityki stron internetowych, łatwo się zgubić. Niestety z Google Analytics nie sprawdzimy wszystkiego, ponieważ nie jest ono od wszystkiego.

Wybraliśmy najlepsze oprogramowanie, narzędzia i platformy do analityki internetowej, aby ułatwić Tobie wybór i rozpoczęcie rozwoju firmy dzięki decyzjom opartym na danych.

Czym są narzędzia do analityki internetowej?

Narzędzia analityki internetowej to oprogramowanie zaprojektowane do śledzenia, mierzenia i raportowania aktywności w witrynie, w tym ruchu w witrynie, źródła odwiedzin i kliknięć użytkowników.

Korzystanie z narzędzi do analityki internetowej pomaga zrozumieć, co dzieje się w witrynie i uzyskać wgląd w to, co działa (a co nie). Z kolei można wykorzystać te informacje do optymalizacji doświadczenia użytkownika i zwiększenia zaangażowania i konwersji.

Jakie są rodzaje narzędzi do analityki internetowej?

Istnieją dwa główne rodzaje narzędzi do analityki internetowej w zależności od sposobu gromadzenia danych:

On-site/hosted: fragment kodu zainstalowany na Twojej stronie wygeneruje unikalne dla Ciebie dane analityczne (np. Google Analytics lub Clicky).

Third-party/off-site: spostrzeżenia zebrane ze źródeł zewnętrznych (takich jak wyszukiwarki i paski narzędzi) generują dane analityczne dotyczące wielu witryn. Idealne do analizy konkurencji (np. SimilarWeb).

W ramach tych grup oprogramowanie do analityki internetowej dzieli się na pięć kategorii:

Tradycyjne narzędzia analityczne: ilościowe dane o ruchu w witrynie, takie jak współczynnik odrzuceń i liczba odsłon (np. Google Analytics).

Narzędzia do analizy zachowań: indywidualne lub zagregowane dane jakościowe dotyczące zachowania użytkowników na stronie internetowej (np. Hotjar).

Narzędzia do analizy podróży klienta: dane dotyczące punktów kontaktu z klientem w wielu kanałach (np. Woopra)

Narzędzia do analizy treści: analizy redakcyjne do pomiaru wydajności treści witryny (np. Chartbeat)

Narzędzia do analizy SEO: dane dotyczące wydajności słów kluczowych, linków zwrotnych, ruchu w wyszukiwarce i konkurencji (np. SEMrush).

Podczas gdy niektóre narzędzia pokrywają się z kilkoma kategoriami, wymieniliśmy najlepsze narzędzia dla każdej z nich, a także ich najbliższe alternatywy.

Kiedy pojawia się temat analityki, ludzie mogą od razu pomyśleć o liderze branży, Google Analytics; ale to tylko wierzchołek ogromnej góry lodowej analityki internetowej.

12 najlepszych narzędzi do analityki internetowej używanych przez profesjonalistów

  1. Google Analytics
  2. SimilarWeb
  3. Ahrefs
  4. Mixpanel
  5. Kissmetrics
  6. Adobe Analytics
  7. Matomo (formerly Piwik)
  8. Open Web Analytics
  9. Woopra
  10. Hotjar
  11. HubSpot
  12. Chartbeat

W kolejnych wpisach przedstawimy je wszystkie oraz przyjrzymy się plusom i minusom poszczególnych narzędzi.